در حال حاضر محبوبیت وردپرس در مقایسه با بقیه سیام اس و پلتفورمهای مدیریت وبلاگ روز به روز بیشتر میشود. وردپرس با افزونههای زیادی که در اختیار کاربران قرار میدهد طراحی سایت حرفهای و کاملی را در با امکانات سهل الوصول و راحتی را ممکن کرده است. در این نوشته درباره تنظیماتی حرف میزنیم که بدون نصب هیچ افزونهای کاربر را قادر میسازد تا بهینه سازی سایت را با وردپرس به صورت اصولی پیش ببرد:
اولین اصل: سرنویس و عنوان سایتتان را با دقت انتخاب نمایید
به طور پیشفرض، وردپرس اغلب عنوان سایتتان را پیش از عنوان اصلی مطلب میگذارد. از آنجا که بیشتر موتورهای جستجو ۵۰ الی ۷۰ حرف از برچسب عنوان سایت را نشان میدهند. قسمت اول عنوان صفحه را به منزله مطلب یا متن انتخاب کنید. همینطور عنوان سایتتان را کوتاه و مختصر در نظر بگیرید به عنوان نمونه اگر نشانی اینترنتی سایت شما WebDesign. com و شاید دربرگیرنده واژههای مخصوص به شماست آنها را در قسمت عنوان به صورت کامل بنویسید. در قسمت توضیحات نیز هدف و زمینه کسب و کار سایتتان را به صورت کوتاه توضیح دهید و از حاشیه پردازیهای غیرضروری خودداری کنید.
دومین اصل: سعی کنید متای محتوا سایت به خوبی با واژههای اصولی توصیف نمایید
اکثر وبلاگ نویسها مهم بودن توصیفات متا در بهینه سازی سایت را جدی نمیگیرند به این خاطر که فکر میکنند توصیفات خودکاری و استاندارد ی که خود وردپرس ارائه میدهد کافی و کامل میباشد ولی برای کاربرانی که در باره اثر گذاری واژههای کلیدی نشان داده شده پیش موتورجستجو چندان مطمئن نیستند این توصیفات جندان مایه دلگرمی نیست و خودشان اقدام به نوشتن توصیفات موردنظرشان میکنند. ما هم توصیه میکنیم در جهت رسیدن به رتبه بندی بالاتر در پیش موتورهای جستجو بهتر است خودتان دست به کار شوید و توصیفات خودتان را در متاهای وردپرس به طورت دستی وارد کنید.
سومین اصل: باز نویسی نشانیهای اینترنتی
به کارگیری نشانی اینترنتی که در آن کلمات عنوان محتوا آمده است در مقایسه با حالتی که در نشانی اینترنتی از عددها استفاده شده اثر بیشتری در ایندکس و خوانده شدن توسط موتورهای جستجو دارد. بنابراین سعی کنید نشانی اینترنتی طراحی سایت صفحههایتان را با با واژههای مربوط به آن نوشته و صفحه انتخاب کنید که این کار در نتیجههای جستجو اثر مثبتی خواهد داشت.
چهارمین اصل: ایجاد یک XML Sitemap در جهت موتورهای جستجو
XML Sitemap یک فهرست از تمام صفحات و مطلبهایی میباشد که شما در طراحی سایتتان استفاده کردهاید. این ابزار به عنوان یک ماشین خواننده همه سایت شما را میخواند و آنها را در اختیار پیمایشگر کراول موتورهای جستجو میگذارد به همین خاطر داشتن یک نقشه سایت راهکار مناسبی برای اثرگذاری بر موتورهای جستجو میباشد.
پنجمین اصل: درباره تصاویر مورداستفاده در طراحی سایت توضیحاتی بنویسید
یکی از فاکتورهای مهمی که در بهینه سازی سایت وردپرس باید به آن توجه نمود به کارگیری درست و اصولی از واژههای کلیدی در ابزارهای alt و title تصاویر مورد استفاده در محتواهای سایت است. به کارگیری واژههای کلیدی در توضیحات تصاویر محتوای سایت منجر به بالا رفتن ترافیک سایتتان از بخش جستجوی تصویر موتورهای جستجوگر میگردد. هنگامی که از وردپرس استفاده میکنید افزودن مقدار به ابزارهای alt و title تصاویر کار دشواری نیست. موقعی که تصاویر شما در مطلب یا صفحه وردپرس گذاشته میشود، وردپرس به نحو خودکاری از نام تصویر در جهت ایجاد alt مناسب بهره میگیرد. مناسبترین شیوه اصلاح کردن alt با یک واژه معنادار برای طراحی سایتتان میباشد.
ششمین اصل: لینک دادن به مطالب با موضوع یکسان
یکی از شیوههای اصولی در جهت یاری کردن موتورهای جستجو به منظور پیدا کردن مطالب شبیه به هم و مربوط به یکدیگر افزودن قسمت مطلبهای مشابه میباشد که یک مطلب با موضوع واحد را به سایر مطالب با همان موضوع لینک میدهد و در واقع به مانند نقشهای عمل میکند که مطالب طراحی سایت را به یکدیگر پیوند میدهد.
اولین اصل: سرنویس و عنوان سایتتان را با دقت انتخاب نمایید
به طور پیشفرض، وردپرس اغلب عنوان سایتتان را پیش از عنوان اصلی مطلب میگذارد. از آنجا که بیشتر موتورهای جستجو ۵۰ الی ۷۰ حرف از برچسب عنوان سایت را نشان میدهند. قسمت اول عنوان صفحه را به منزله مطلب یا متن انتخاب کنید. همینطور عنوان سایتتان را کوتاه و مختصر در نظر بگیرید به عنوان نمونه اگر نشانی اینترنتی سایت شما WebDesign. com و شاید دربرگیرنده واژههای مخصوص به شماست آنها را در قسمت عنوان به صورت کامل بنویسید. در قسمت توضیحات نیز هدف و زمینه کسب و کار سایتتان را به صورت کوتاه توضیح دهید و از حاشیه پردازیهای غیرضروری خودداری کنید.
دومین اصل: سعی کنید متای محتوا سایت به خوبی با واژههای اصولی توصیف نمایید
اکثر وبلاگ نویسها مهم بودن توصیفات متا در بهینه سازی سایت را جدی نمیگیرند به این خاطر که فکر میکنند توصیفات خودکاری و استاندارد ی که خود وردپرس ارائه میدهد کافی و کامل میباشد ولی برای کاربرانی که در باره اثر گذاری واژههای کلیدی نشان داده شده پیش موتورجستجو چندان مطمئن نیستند این توصیفات جندان مایه دلگرمی نیست و خودشان اقدام به نوشتن توصیفات موردنظرشان میکنند. ما هم توصیه میکنیم در جهت رسیدن به رتبه بندی بالاتر در پیش موتورهای جستجو بهتر است خودتان دست به کار شوید و توصیفات خودتان را در متاهای وردپرس به طورت دستی وارد کنید.

سومین اصل: باز نویسی نشانیهای اینترنتی
به کارگیری نشانی اینترنتی که در آن کلمات عنوان محتوا آمده است در مقایسه با حالتی که در نشانی اینترنتی از عددها استفاده شده اثر بیشتری در ایندکس و خوانده شدن توسط موتورهای جستجو دارد. بنابراین سعی کنید نشانی اینترنتی طراحی سایت صفحههایتان را با با واژههای مربوط به آن نوشته و صفحه انتخاب کنید که این کار در نتیجههای جستجو اثر مثبتی خواهد داشت.
چهارمین اصل: ایجاد یک XML Sitemap در جهت موتورهای جستجو
XML Sitemap یک فهرست از تمام صفحات و مطلبهایی میباشد که شما در طراحی سایتتان استفاده کردهاید. این ابزار به عنوان یک ماشین خواننده همه سایت شما را میخواند و آنها را در اختیار پیمایشگر کراول موتورهای جستجو میگذارد به همین خاطر داشتن یک نقشه سایت راهکار مناسبی برای اثرگذاری بر موتورهای جستجو میباشد.
پنجمین اصل: درباره تصاویر مورداستفاده در طراحی سایت توضیحاتی بنویسید
یکی از فاکتورهای مهمی که در بهینه سازی سایت وردپرس باید به آن توجه نمود به کارگیری درست و اصولی از واژههای کلیدی در ابزارهای alt و title تصاویر مورد استفاده در محتواهای سایت است. به کارگیری واژههای کلیدی در توضیحات تصاویر محتوای سایت منجر به بالا رفتن ترافیک سایتتان از بخش جستجوی تصویر موتورهای جستجوگر میگردد. هنگامی که از وردپرس استفاده میکنید افزودن مقدار به ابزارهای alt و title تصاویر کار دشواری نیست. موقعی که تصاویر شما در مطلب یا صفحه وردپرس گذاشته میشود، وردپرس به نحو خودکاری از نام تصویر در جهت ایجاد alt مناسب بهره میگیرد. مناسبترین شیوه اصلاح کردن alt با یک واژه معنادار برای طراحی سایتتان میباشد.
ششمین اصل: لینک دادن به مطالب با موضوع یکسان
یکی از شیوههای اصولی در جهت یاری کردن موتورهای جستجو به منظور پیدا کردن مطالب شبیه به هم و مربوط به یکدیگر افزودن قسمت مطلبهای مشابه میباشد که یک مطلب با موضوع واحد را به سایر مطالب با همان موضوع لینک میدهد و در واقع به مانند نقشهای عمل میکند که مطالب طراحی سایت را به یکدیگر پیوند میدهد.