- نظرسنجی نشان میدهد که سئوکارها چگونه کسبوکار جدید جذب میکنند، چه نوع مشتریانی دارند و محبوبترین خدماتی که ارائه میدهند کدامها هستند.

آلیدا سولیز اخیراً نتایج نظرسنجی SEOFOMO خود را منتشر کرد که حقایق عملی را در مورد اینکه سئوکارها مشتریان خود را از کجا پیدا میکنند، چه نوع مشتریانی دارند و چگونه خود را برای جذب مشتری بیشتر تبلیغ میکنند، آشکار کرد.
آلیدا سولیز (LinkedIn) یک بازاریاب دیجیتال محبوب متخصص در سئوی بینالمللی است. او خبرنامههای SEOFOMO + MarketingFOMO را منتشر میکند، به دلیل ترویج بهترین شیوهها در سئو و سخنرانی در کنفرانسهای جستجو در سراسر جهان شناخته شده است.
این نظرسنجی که با گروهی خودانتخابی از 337 پاسخدهنده انجام شد، دیدگاهی از نحوه جذب کسبوکار بیشتر توسط کسبوکارهای سئو، مشتریان آنها و کاری که برای آنها در سال 2024 انجام میدهند، ارائه میدهد. این دادهها بینشهای ارزشمندی را برای بازاریابان دیجیتال که میخواهند کسبوکار خود را رشد دهند، ارائه میدهد.
به عنوان مثال، اکثر پاسخدهندگان نشان دادند که حوزه تخصص آنها سئوی فنی است. این منطقی است زیرا رفع مشکلات وبسایت که باعث میشود موتورهای جستجو به راحتی محتوا را بخزند، فهرستبندی کنند و درک کنند، در قلب معنای بهینهسازی یک سایت برای موتورهای جستجو قرار دارد.
این نوع کاری است که سئوکاران در آن تخصص دارند:
- 64% سئوی فنی
- 60% سئوی متمرکز بر محتوا
- 54% سئوی عمومی
- 51% مدیریت سئو
- 14% سازنده لینک
- 8% سایر موارد
چه کسانی به نظرسنجی پاسخ دادند
نظرسنجی آلیدا شامل نمونهای از 337 پاسخدهنده است که خود را به عنوان متخصصان سئو معرفی میکنند.
- 44% از پاسخدهندگان مشاور سئوی تماموقت آژانس هستند
- 32% مشاوران سئوی مستقل و فریلنسر هستند
- 24% مشاوران سئوی پاره وقت هستند
- 6% به سادگی به عنوان سایر موارد شناسایی شدند
نتایج نظرسنجی نشان داد که اکثر پاسخدهندگان با مشتریان کوچک و متوسط کار میکنند، 49% با سایتهایی کمتر از 100 هزار URL و 33% با سایتهای مشتری که بین 100 هزار تا 1 میلیون URL دارند کار میکنند.
سئوی جستجوی محلی احتمالاً بزرگترین بخش از مشاغل کوچک و متوسط است. این بازار که زمانی مقیاسبندی آن با خدمات با کیفیت با قیمت مناسب چالشبرانگیز بود، تکامل یافته است. امروزه، آژانسها میتوانند با پلتفرمهایی مانند Wix یا Duda همکاری کنند که هر دو پلتفرم ساخت وبسایت با عملکرد بالا را ارائه میدهند که ابزارهای بازاریابی و سئو را ادغام میکنند و همچنین مدیریت مشتری و صورتحساب را ساده میکنند. این فناوریهای جدید به آژانسهای سئو در هر اندازه اجازه میدهد تا به راحتی مقیاسبندی کنند و به آنها اجازه میدهد تا بر بازاریابی و سئو به جای فناوری پلتفرم زیربنایی تمرکز کنند.
سئوکارانی که خود را به عنوان کار با مشتریان بزرگتر شناسایی کردند، در مجموع 18% از پاسخدهندگان را تشکیل دادند. من با شرکتهای بزرگ چند ملیتی B2B کار کردهام و پول خوبی در آن وجود دارد، اما همچنین میتواند به طرز ناامیدکنندهای محدود به میزان تأثیری باشد که میتوانید بر سئو داشته باشید. شما فقط باید پیروزیهای خود را در جایی که میتوانید به دست آورید، بگیرید و بپذیرید که هرگز لیست آرزوهای خود را برآورده نخواهید کرد.
سئوکاران کسبوکار خود را از کجا به دست میآورند
تنوع زیادی در جایی که سئوکاران کسبوکار خود را به دست میآورند وجود دارد، که شاید منعکسکننده اولویتها و نقاط قوت فردی باشد. همه افراد وقت کافی برای تأثیرگذار بودن در رسانههای اجتماعی یا توانایی برخاستن و صحبت کردن در مقابل مخاطبان در رویدادهای صنعت را ندارند، درست است؟
معرفیها
پرکاربردترین منبع مشتریان، ارجاعات از سوی شرکتها و مشتریان دیگر است که 77% از پاسخها را به خود اختصاص میدهد. تلاش سخت برای پرورش مشتریان خوشحال و تبلیغ یک کسبوکار سئو در ارجاعات بازدهی دارد.
رتبهبندی در نتایج جستجو
سئوکارانی که بر رتبهبندی برای عباراتی که مشتریان بیشتری برای آنها به ارمغان میآورد تمرکز دارند، دومین منبع بزرگ گزارششده مشتریان جدید بودند. این رویکرد برای سئوکارانی که دارای دسترسی جغرافیایی هستند یا بر یک عمودی واحد مانند آسیب شخصی تمرکز دارند، منطقی است. ترکیب یک عمودی (مانند آسیب شخصی یا HVAC) با یک بازار جغرافیایی میتواند رتبهبندی آسانتر از تلاش برای رتبهبندی برای اصطلاح عمومی باشد، به ویژه با توجه به اینکه گوگل تمایل دارد کوئریهای جستجوی عمومی را شخصیسازی کند.
رسانههای اجتماعی
شرکت در رسانههای اجتماعی توسط بسیاری از پاسخدهندگان به عنوان منبعی برای مشتریان سئو گزارش شده است، با 26% نشان میدهد که رسانههای اجتماعی منبع مشتریان و ارجاعات جدید هستند.
این کاملاً منطقی است. من دیدهام که سئوکارانی با تجربه کم از هیچکجا بیرون میآیند و با ارسال گسترده در رسانههای اجتماعی و شرکت در مکالمات و همچنین شروع مکالمات، کسبوکار سئو را به دست میآورند. یک مؤلفه تأیید قوی وجود دارد که با پرورش دنبالکنندگان گسترده در رسانههای اجتماعی همراه است، بنابراین منطقی است که رسانههای اجتماعی یک کانال مهم برای به دست آوردن ارجاعات است.
چیزی که من در موفقترین سئوکارانی که با رسانههای اجتماعی تبلیغ میکنند میبینم این است که آنها تمایل ندارند در مورد موضوعات بحثبرانگیز مانند سیاست پست کنند، اما تمایل دارند از علل محبوب حمایت کنند. رسانههای اجتماعی کار زیادی است، اما نظرسنجی SEOFOMO رسانههای اجتماعی را به عنوان یک کانال مهم برای تمرکز بر ساختن پایگاه مشتریان تأیید میکند.
رویدادها
25 درصد از پاسخدهندگان رویدادها را به عنوان کانالی برای پرورش مشتریان ذکر کردند. سخنرانی در رویدادها میتواند راه خوبی برای جذب مشتریان یا حداقل ایجاد شهرت خوبی باشد که منجر به ارجاعات مشتریان شود.
سخنرانی در رویدادها میتواند دشوار باشد زیرا شما باید چیزی جالب برای گفتن داشته باشید اما نباید خیلی پیچیده باشد زیرا مخاطب را از دست خواهید داد یا خسته خواهید کرد. من از حدود سال 2004 در رویدادها سخنرانی کردهام و دیدهام که دیگران از ترس یخ میزنند، خود به خود چیزهای دیوانهکنندهای میگویند یا مخاطب را با سبک سخنرانی یکنواخت خسته میکنند (به همین دلیل است که گاهی اوقات ترجیح میدهم اول صحبت کنم!).
در اینجا منابع برتر کسبوکار مشتریان سئو آورده شده است:
- ارجاعات مشتری یا شرکت 77%
- سئو 39%
- رسانههای اجتماعی 26%
- رویدادهای صنعت 25%
- پستهای وبلاگ، مطالعات، تحقیقات
- سایر 15%
- تماس سرد 14%
- 9% دسترسی پولی
جذب مشتریان نیاز به کار فعال دارد
علیرغم اینکه بسیاری از سئوکاران گزارش دادند که ارجاعات مشتری و شرکت را دریافت میکنند، رسیدن به این نقطه مستلزم صرف وقت برای پرورش مشتریان خوشحال، بازاریابی کسبوکار خود به صورت حضوری و آنلاین و نشان دادن رهبری فکری است. هر کسی ابرقدرت خود را دارد، برخی سخنرانان بزرگی هستند، برخی دیگر متفکران بزرگی هستند. برخی از سئوکاران با ساختن ویدیو خوشحال میشوند و برخی دیگر در به اشتراکگذاری در پادکستها راحتتر هستند. هر چه ابرقدرت شما چیست، برای کشف آن به آنجا بروید و سپس در کاری که در آن برتری دارید بهترین باشید.
talahost.com