آماده‌سازی برای آینده بدون فید با گوگل مرچنت سنتر نکس

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع بهزاد
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
مرچنت سنتر نکس تاکتیک‌هایی مانند بینش‌های موجودی محصول، عملکرد تبلیغات، دید رقابتی و روندهای کاربر در طول زمان را معرفی می‌کند.

feedless-future-with-google-merchant-center-next-770-1024x640.webp


برای چندین سال (از زمان معرفی Google Merchant Center در سال 2010)، تبلیغ‌کنندگان تجارت الکترونیک با فیدهای محصول کار می‌کردند.

این فرآیند از نظر تاریخی پیچیده و اغلب شکننده بوده است، اما با معرفی Google Merchant Center Next، ابزارهای جدیدی در اختیار ما قرار گرفته است.

در اینجا نگاهی به نحوه تغییر شرایط با Next داریم.

تاریخچه Google Merchant Center

در ابتدا، ما به یاد داریم که مجبور بودیم فایل‌های CSV را با تمام اطلاعات محصول از وب‌سایت دانلود کنیم و وارد فرآیند طولانی تمیز کردن و قالب‌بندی داده‌ها شویم تا بتوان آن را به صورت دستی در Google Merchant Center (GMC) آپلود کرد.

در روزهای اولیه، قبل از اینکه سیاست‌ها سختگیرانه‌تر شوند، حتی می‌توانستید از Merchant Center برای تبلیغ هر چیزی از خدمات تعمیر گرفته تا تعطیلات یک‌ساله دور دنیا استفاده کنید!

اما با گذشت زمان، GMC بسیار پیچیده‌تر (و همچنین محدودتر) شد. همراه با افزایش محدودیت‌ها، سهولت استفاده نیز افزایش یافت. آپلود داده‌ها بسیار آسان‌تر و پایدارتر شد.

سرانجام، افزونه‌ها و کانکتورها شروع به انجام بیشتر کارها برای شما کردند، سپس پلتفرم‌هایی مانند Shopify ادغام‌های بومی دریافت کردند و اکنون با ظهور Google Merchant Center Next، تقریباً به هیچ فیدی نیازی ندارید!

شکایات رایج در مورد GMC

در بیشتر 14 سال گذشته تاریخچه Merchant Center، احتمالاً چندین مورد از حکمت رایج را بارها و بارها شنیده‌اید:


  • فیدهای خرید خود را در داخل GMC بهینه کنید!
  • دسته‌بندی‌های Google خود را در داخل GMC به درستی اختصاص دهید!
  • متادیتای خود را در داخل GMC اضافه کنید!
  • تمام کادرها را در GMC پر کنید!
دنیا به آرامی در حال تغییر است و اکنون، با GMC Next، نیازی به ایجاد این تغییرات در رابط کاربری GMC ندارید.

تغییرات باید در وب‌سایت انجام شود. در حالی که فیدها یک‌شبه کاملاً از بین نمی‌روند (و نیازی به بهینه‌سازی محصولات نیز از بین نمی‌رود)، Google Merchant Center Next عصر جدیدی بدون فید را آغاز می‌کند.

Merchant Center Next که در Google Marketing Live 2023 اعلام شد، در واقع به سرعت مورد انتظار قرار نگرفته است. حتی بیش از یک سال پس از اعلام آن، اکثر اما نه همه حساب‌های مشتریان ما به آن منتقل شده‌اند.

GMC Next ابتدا برای کاربران جدید شروع به گسترش کرد، اما گوگل اعلام کرده است که گسترش کامل آن باید در برخی از زمان‌های سال 2024 تکمیل شود. اینکه آیا این تاریخ واقعی است یا خیر، هنوز مشخص نیست.

Google Merchant Center Next چیست؟

مهم‌ترین تفاوت با Merchant Center Next، ساده‌سازی تأیید وب‌سایت و پر کردن خودکار فیدهای محصول از وب‌سایت شما است. این بدان معناست که گوگل اطلاعات محصول، قیمت، تصاویر و موارد دیگر را مستقیماً از سایت شما جمع‌آوری می‌کند.

علاوه بر این، ویژگی جدیدی به نام Product Studio را ادغام کرده است که به شما امکان می‌دهد از هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی یا تغییر تصاویر محصول خود استفاده کنید و بینش‌های جامع‌تری در مورد عملکرد ارائه می‌دهد.

ترجمه:


  • بسیاری از بازاریابان واکنش غریزی منفی به اعلام Next داشتند، اما کل تیم ما در Discosloth در واقع از این پیشرفت بسیار هیجان‌زده شدند.
  • مدیریت فید (و به ویژه مشارکت هرگونه ادغام شخص ثالث، کانکتورها و ابزارها) همیشه کمی دست و پا گیر بوده است، بنابراین حذف هرگونه اصطکاک یک ویژگی خوشایند است.
  • در حالی که شما هنوز هم می‌توانید از Shopify برای آپلود داده‌های محصول خود استفاده کنید، بسیاری از افراد متوجه شده‌اند که با برخی محصولات که به درستی آپلود نمی‌شوند، دشوارتر است. همانطور که مشخص است، فیدها از نظر فنی از بین رفته‌اند، اما در واقع فقط به منابع داده تغییر نام داده‌اند.
  • به نظر می‌رسد که فیدهای محصول، آنطور که ما می‌شناسیم، ممکن است در حال از بین رفتن باشند.

    این بدان معنا نیست که مدیریت داده‌های محصول منسوخ خواهد شد؛ بلکه نشان‌دهنده تغییر در نحوه رسیدگی به این داده‌ها در اکوسیستم Merchant Center Next است.

    تغییر ذهنیت

    در نهایت فکر می‌کنم حذف فیدها رویکردی فوق‌العاده است زیرا ذهنیت بازاریابان را تغییر می‌دهد. به جای تمرکز بر بهینه‌سازی متادیتای افزایشی در فیدهای پنهان، در عوض تبلیغ‌کنندگان را تشویق می‌کند تا فهرست‌های واقعی را در سایت واقعی به‌روزرسانی و بهبود بخشند.

    به جای اینکه فقط مطمئن شویم که ویژگی‌های بی‌انتهایی در بک‌اند پر شده‌اند، به این معنی است که وب‌سایت واقعی و متادیتای مرتبط با آن باید به درستی بهینه‌سازی شوند. این کار باعث حذف کارهای تکراری و داده‌های متناقض می‌شود.

    وقتی خود وب‌سایت در مرکز توجه قرار دارد، تأثیرات مثبتی بر عملکرد تمام کانال‌ها دارد، مانند ارگانیک یا اجتماعی - نه فقط پولی.

    در حالی که بسیاری از بازاریابان پولی فقط بر روی بهینه‌سازی محصولات و تصاویر در داخل Merchant Center متمرکز بوده‌اند، بدون توجه به فهرست‌های وب‌سایت، ممکن است زمان تغییر این رویکرد فرا رسیده باشد.

    به لطف این، صاحبان وب‌سایت ممکن است شروع به مشاهده نرخ تبدیل کلی بهتر برای کل وب‌سایت، در تمام کانال‌ها کنند.

    این یک گام بزرگ در جهت درست است. برخلاف آنچه بسیاری از مخالفان در مورد آغاز هوش مصنوعی و خودکارسازی مولد فکر می‌کنند، من طرفدار حذف کارهای خسته‌کننده از بازاریابی و واگذاری همه آن‌ها به ربات‌ها هستم.

    یک رویکرد خودکارتر برای مدیریت فید بدون شک به ما پهنای باند بیشتری برای تصمیم‌گیری در مورد استراتژی و محتوای واقعی در مورد خود محصولات می‌دهد.

    در حالی که در چند سال گذشته شاهد داده‌های جامع‌تری در مورد عملکرد محصول در Google Merchant Center بوده‌ایم، ممکن است اکنون زمان آن رسیده است که کمی عمیق‌تر کاوش کنیم.

    در حالی که GA4 به طور گسترده برای تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته بی‌استفاده شده است، GMC Next جدید به ما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت را برای ترافیک پرداخت شده و ارگانیک از فهرست‌های محصول، رقابت بررسی و دید مشاهده کنیم و داده‌های بهتری در مورد پرفروش‌ترین محصولات و روندهای جدید به دست آوریم.

    شاید ویژگی‌ای که بیشتر از همه آن را دوست دارم: مقایسه قیمت واحدهای نگهداری موجودی (SKU) شما در مقابل رقبا. این نوع داده‌ای است که به طور کلاسیک مورد استفاده نادرست قرار گرفته است.

    به جای تمرکز نادرست بر درج کلمات کلیدی مورد علاقه ما در توضیحات، در نهایت می‌توانیم بر کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات شما تمرکز کنیم.

    اسکرین شات از Google Merchant Center Next، آگوست 2024

    بردن Merchant Center فراتر از بهینه‌سازی


    انواع کمپین‌های Performance Max و Demand Gen ابزارها و استراتژی‌های جدیدی را در اختیار ما قرار داده‌اند تا در تبلیغات تجارت الکترونیک استفاده کنیم، اما دیدن داده‌های دقیق در مورد جایی که تبلیغات شما ظاهر می‌شوند، معیارهای عملکرد دقیق و احتمالاً مهم‌تر از همه، کدام اصطلاحات کلیدی و مخاطبان خاص این کمپین‌ها برای آن‌ها ظاهر می‌شوند، دشوارتر شده است.

    بسیاری از تبلیغ‌کنندگان نگران هستند که Google Merchant Center Next ممکن است در مسیر مشابهی برای حذف داده‌های دقیق‌تر و دشوارتر کردن هدف‌گیری تبلیغات برای تبلیغ‌کنندگان باشد.

    اما تاکنون، بیشتر شکایات اولیه‌ای که مردم هنگام معرفی Next داشتند، قبلاً برطرف شده است. ما دوباره به فیدهای مکمل دسترسی پیدا کردیم، اکنون می‌توانیم تغییرات انبوه ایجاد کنیم (حتی اگر به آسانی گذشته نباشد) و می‌توانیم دوباره هر محصولی را که به اشتباه رد شده است، درخواست کنیم.

    البته SKUها و فیدهای محصول باید بهینه شوند، اما این نباید خارج از عرف باشد.

    بهینه‌سازی این امر باید یک خط پایه فرض شده برای هر فروشگاه تجارت الکترونیک باشد.

    همانطور که متوجه شدیم، Merchant Center Next به طور مؤثرتر برای تاکتیک‌هایی به مراتب فراتر از آنچه Merchant Center قدیمی ارائه می‌داد، استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین تاکتیک‌هایی که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل مواردی مانند دریافت بینش در مورد SKUهای خاص برای اطمینان از اینکه همیشه موجودی دارید و بررسی عمیق دید رقابتی و قیمت‌گذاری برای افزایش چشمگیر فروش است.

    talahost.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: bahram
عقب
بالا