برداشت های اشتباه درباره سئو

mahboobe

New member
سئو (SEO) یا همان سئو سایت سرواژه عبارت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است.
این تعریف را در اکثر جاهای وب فارسی در پاسخ به سوال سئو چیست، می توانید ببینید. حتی مطالب و کلاس های آموزشی فراوانی در دسترس است که می توانید در آن ها شرکت کنید. در این مطلب می خواهیم یک دید جامع از اینکه سئو چیست و آموزش سئو شامل چه چیزهایی است، به شما بدهیم.
به جملات کوتاه و ساده زیر از سئو (منبع)، که به نوعی تعریف یا توصیف آن محسوب می شوند، توجه کنید:

سئو راهی برای فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.
سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.
سئو مانند این است که شما تمام راهرو های درون سایت تان را برای گوگل روشن کرده اید.
سئو ایجاد سهولت بررسی سایت توسط گوگل است.
سئو پرزنت محتوای سایت برای گوگل است.
سئو کمک به گوگل برای درک موضوع نوشته شده است.
سئو تا حدودی همان بازاریابی و فروش در دنیای آنلاین است.
سئو ارزان ترین و دائمی ترین راه بازاریابی آنلاین است.
سئو همان بحثی است که باعث می شود شما گوی سبقت را از رقبا بربایید.
سئو علم نیست.
سئو حاصل یک سری تجربیات تاکنون است.
سئو همان کاریست که باید انجام شود تا لذت حضور آنلاین چشیده شود.
سئو برای تمام کسانی که به صورت وب سایت فعالیت آنلاین دارند می بایست مهم باشد.
سئو از جنس توصیه است.
سئو یک مزیت رقابتی استراتژیک است.
سئو تبلیغات نیست.

اینها همگی توصیفاتی هستند که از سئو گفته و شنیده می شود. به طور کلی باید گفت که سئو مجموعه ای از دیدگاه ها، روش ها و تکنیک هاست که کمک می کند تا محتوای سایت رتبه بهتری در نتایج جستجوی یک عبارت توسط کاربران، کسب کند.

بهینه سازی سایت برای بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو

بد نیست بدانید علیرغم اینکه خیلی ها دو واژه گوگل و موتور جستجو را به جای هم بکار میبرند و این دو را مترادف هم می دانند، گوگل تنها بازیگر این صنعت نیست. البته گوگل بیش از 90 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و در مقابل نام برخی از موتورهای جستجو اصلا به گوش بسیاری از کاربران نخورده است. پس چندان بیراه نیست که دو واژه گوگل و موتور جستجو به جای هم بکار برده شوند.
در گذشته، وجود ضعف و ناکارآمدی در الگوریتم های گوگل باعث شده بود تا زمانی نوشتن و تولید محتوا برای موتورهای جستجو تعبیری متداول بین تولید کنندگان محتوا و فعالان سئو باشد. در واقع در آن زمان تولید محتوا به نحوی که باعث افزایش رضایت کاربر و مخاطب شود، چندان مطرح نبود چراکه منجر به داشتن جایگاه بهتر در نتایج موتورهای جستجو نمی شد.
اما این روزها الگوریتم های موتورهای جستجوگر بهینه شده اند و گسترش هوش مصنوعی و توانایی تحلیل متن توسط الگوریتم ها باعث شده است تا استانداردهای موتورهای جستجو با افزایش رضایت کاربران همسو شود. یعنی اینکه اگر شما محتوایی اصیل وغنی تولید کنید که با رضایت کاربر همراه باشد، از دید موتور جستجو هم آن محتوا مورد پسند است و رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهد داشت.


بد نیست بعضی از اشتباهات و برداشتهای نادرست و رایج درباره سئو را بدانید. این برداشت های غلط را برایتان لیست کرده ایم:
• سئو بازایابی و تبلیغات نیست.
• سئو مانند یک کمپین تبلیغاتی یک پروژه کوتاه مدت و محدود نیست.
 
عقب
بالا